مطاردي المجنون الفصل الخامس عشر


 رواية مطاردي المجنون 

الفصل الخامس عشر 

بقلم منه محمود 

ودخلو اوضة البنات

ساندي بهدوء:انتو ممكن    تكونو نسيتو كل الي حصل من يوميها بس للأسف لزم تعرف    و كل حاجه وحالا الكل بصلها بإستغراب والبنات فتحت الباب والكل بصلهم بصدمة ودخلو وهما مصدومين فضلو ماشين لحد الاوضة والبنات كل واحدة حطت ايديها علشان الباب يفتح وفعلا الباب فتح ودخلو كلهم وكلهم قعدو على الطربيزة      واسيل فتحت الحيطة إلى ظهرت كاميرات مراقبة إلى في القصر وفعلا كلو َمصدوم هما متخيلوش كدة متخيلوش ملك وملكية وساندي الثلاثي المرح كدة بلحدة دي متخيلوش انهم     ممكن يمسكو سلاح أو يراقبو وللأسف بردو الأسلحة دي نصها من صنعهم الصدمة خلتهم مش عارفين يكلمو ملك ابتدت تشرح

ملك بهدوء:اول حاجة دي اوضة مخصصا لينا بنات العمري وفي جنبها اوضة جيم ومعمل     وفي مرسم وكمان وبصت على ساندي وساندي راحت ناحيت     الحيطة وضغطت الحيطة اتفتحت وظهر اوضة مليانة أسلحة وكملت ساندي

ساندي بهدوء:دي اوضة مليان أ    سلحة وقنابل كل الي هنحتاجو وبالإضافة بقا وطلعت السلاح بتعها من تحت التيشيرت والباقي كدة وكلمت ملكية

ملكية بهدوء:الأسلحة دي مخصصا     لينا ملك إلى عملاهم كلهم بصولها بصدمة

اسيل بهدوء:طبعا انتو عايزين     شرح لكل دة وانا هشرح وابتدت تحكي كل حاجه من يوم ما يوسف جة هنا وقعد اسبوع لحد أوليفر بس دة الي     حصل بس الي مكناش نعرفو انو في خاين في رجالة أوليفر وحكو كل حاجه المافيا والمافيا استغلت دة وعرفت اما هكون     عشيقة لية فا اعرف كل معلوماتو يا اما هكون عارفة المجهول الي بيدورو علية وهما ميعرفوش انو المجهول دة انا     ثانية فقط ثانية وكان ضحكهم مليئ الغرفة والبنات بتبصلهم بإستغراب وعامر هادي جدا

أحمد بضحك:لا خلاص مش قاد    ر يعني انتي عايزة تفهميني انو انتي الي عملتي البرنامج وبتبعتيلنا منو

عمر بضحك:ول عايزة تفهميني     انو دول وشاور على ملكية وساندي وملك دول بيعرفو يمسكو سلاح

جاسم بضحك:لا اسكت بتقولك     ملك هي الي عملتلهم الأسلحة إلى في أيديهم دي اما آدم مفقش من صدمتو وياسر  واوليفر بيبصولهم بغموض  اما الباقي     بيضحك والبنات بتبصلهم ببرود وفي لحضة كانت البنات رافعة المسدس ناحيت الشباب وكل واحدة ضربت طلقة عدت من جنب     ايد كل واحد والشباب سكتت من الصدمة والبنات ابتسمت بفخر

ساندي بعصبية:ممكن تبطلو تريقة شوية احنا بنتكلم جد وعلشان اسبتلكو كاااارون

كارون:نعم ساندي والكل بص بإستغراب

ساندي بعصبية:يا اغبية لي     مش مصدقين مش معنى اننا مش بنكلم قدامكم يعني احنا ملاااك افهمو بقا الوضع فعلا خطير ملك جت قدامهم وسابت      سماعات السماعات دي هتستخدموها علشان كلنا نبقى على تواصل ولسة هتكمل سمعو صوت الإنذار وبصو في الشاشة شافو بنتين داخلين ومعاهم راجل بس مكنش باين      عليهم انهم مسلحين

ملكية بإستغراب:مين دول انا اول مرة اشوفهم

اسيل بهدوء:انا معرفش بس      لي مش مرتحالهم احنا هنطلع دلوقتي وهنتصرف عادي جدا وكل واحد يسيب بصمتو قبل ما نطلع علشان انتو هتيجو هنا    زي البنات كل يوم الساعة ٦ وبنسبة ل هتدخلو ازاي انا عدلت في الاوض بتعتكو وتقدرو تدخلو منها ملكية جت ملكية وهي ماسكة خواتم تشبة لخواتم البنات بلون الأسود وادتهالهم     وهما لبسوها كملت اسيل هتقدرو تدخلو من الخواتم وكمان الاوض بتعاتكو مليانة أسلحة هتعرفو مكنها في الوقت    المناسب يلة بسرعة وهنكمل كلام في واحنا خارجين وكل واحد ساب بصمتو وطلعو وجة الدور على أوليفير اسيل بصتلو بتردد بس     ملك مسكت ايدو وحطت بصمتو ومشيت ببرود واسيل أدت الأوامر ل كارون وطلعو كلهم من الاوضة على اوض البنات

ساندي بسرعة:لازم تسمعو     الاوض بتاعتنا بس هي كاتمة للصوت اما اوضكو لا اي كلام     عايزين تقولو تتكلم هنا اوعو حد يكلم في الاوضة بتعتو علشااان وفجأة الباب اتفتح وظهر 


                    الفصل السادس عشر من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×